Kontaktirajte nas ->

Tehnična optimizacija spletnih strani

Avatar objavil BlaM v Tehnologija 07.12.2021

V prejšnjem blog zapisu smo pisali o optimizaciji spletnih strani za spletne iskalnike, tokrat pa se bomo poglobili v osnove tehnične optimizacije spletnih strani. Tehnični SEO se nanaša na izboljšanje tehničnih vidikov spletnega mesta, da izboljšamo njegovo uvrstitev v spletnem iskalniku.

Tehnična optimizacija pripomore tudi k temu, da spletna stran deluje hitreje, je bolj razumljiva in dostopna uporabnikom. Lahko bi rekli, da je ta del optimizacije spletnih strani najbolj zahteven del optimizacije, saj zanj potrebujemo poglobljeno razumevanje samega delovanja spletnih iskalnikov in spletnih strani, razumevanje HTML, CSS in JavaScript kode, uporabo različnih orodij in predvsem interpretacijo napak ter iskanje rešitev.

tehnicna optimizacija

Tehnični SEO in zakaj je koristen?

Google in drugi iskalniki želijo svojim uporabnikom ponuditi najboljše možne rezultate za njihovo iskanje. Ti rezultati pa se v iskalniku prikažejo na podlagi številnih dejavnikov, kot so na primer uporabniška izkušnja in hitrost nalaganja spletne strani. Drugi dejavniki pomagajo iskalnikom razumeti, o čem govori spletna stran. Torej, z izboljšanjem tehničnih vidikov pomagate iskalnikom pri iskanju in razumevanju vaše spletne strani. Če je optimizacija dobra, to pomeni višje rangiranje spletne strani.

Ključna orodja za tehnično optimizacijo

Ko se lotite tehnične optimizacije spletne strani, si lahko pri tem pomagate z raznimi orodji, ki prikažejo splošno oceno tehnične brezhibnosti spletnega mesta. Prednost je tudi ta, da navedejo seznam napak, kar vam olajša postopek njihove identifikacije. Primeri takšnih orodij so:

  • Screaming Frog
  • SEMrush
  • Ahrefs
  • DeepCrawl
  • OnCrawl
  • Botify
  • Google Search Console
  • Google Analytics

Tehnična optimizacija ne sme ostati zgolj seznam napak, ki jih izvozite s pomočjo orodij. Ključni doprinos SEO strokovnjaka pri izvedbi tehnične analize je njegova strokovna ocena, katere napake zares ključno vplivajo na delovanje strani, uporabniško izkušnjo in rangiranje ter kako jih odpraviti.

tehnicna optimizacija

Tehnične optimizacije brez razvijalcev ni

Brez razvijalcev pri tehnični optimizaciji ne gre, saj so za odpravo napak potrebni posegi v frontend in pogosto tudi v backend strani. Obenem pa je pomembno tudi, da SEO specialist presodi, katere napake je nujno odpraviti prioritetno. Pomembno je, da SEO specialist in razvijalec vesta za kakšno vrsto strani gre – obstaja namreč razlika v one-page spletnih straneh, ki so manj zahtevne, bolj zahtevna pa je na primer spletna trgovina.

5 korakov tehnične optimizacije spletne strani

tehnicna optimizacija

1. Arhitektura spletne strani

Arhitektura spletne strani je eden od temeljnih aspektov optimizacije spletne strani. Spletnemu iskalniku namreč sporoča, katere strani so najpomembnejše in kako so kontekstualno povezane z drugimi. Struktura strani je povezana tudi z njeno vsebino. Vsaka spletna stran je sestavljena iz različnih, med seboj povezanih vsebin v obliki objav in pristajalnih strani. Struktura spletne strani se ukvarja s tem, kako so posamezne strani na spletišču povezane v manjše tematske celote ter kako so predstavljene uporabnikom.

Poznamo pa več tipov strukture spletne strani:

  • a) Linearno strukturo, kjer imamo poleg domače strani samo še en nivo strani.
  • b) Piramidno ali hierarhično strukturo, kjer so strani urejene po pomembnost. Od pristajalne strani do podstrani, ki so razdeljene po kategorijah, do posameznih pristajalnih strani (največkrat strani izdelkov, če gre za spletno trgovino).
  • c) Strukturo tematskih sklopov, kjer je vsebina segmentirana na teme. V središču vsake teme je ena temeljna stran oziroma pillar page, ki jo podpira več manjših podstrani. Pillar page pokriva neko tematiko širše in bolj na splošno ter cilja splošne ključne besede, medtem ko so podporne strani posvečene bolj specifičnim temam znotraj tematike.

2. Crawling in indeksacija

To sta postopka, ki ju spletni brskalniki uporabljajo za odkrivanje novih spletnih mest in jih tako dodajajo v indeks oziroma na seznam URL-jev, ki se uporabniku prikažejo v iskalnem nizu. Spletni iskalniki po spletu pošiljajo t. i. crawlerje, ki sledijo povezavam in odkrivajo nove strani. Edini način, da se spletna stran prikazala na iskalniku je, če jo »pajki« lahko odkrijejo in poindeksirajo, kar pa lahko zagotovimo z učinkovito SEO.

Ključne stvari, ki pa jih ti t. i. crawlerji zaznavajo so:

  • hitrost nalaganja spletne strani
  • arhitektura strani
  • interne povezave
  • duplicirana vsebina
  • nedelujoče strani in strani brez izhodnih internih povezav
  • robots.txt in sitemap.xml datoteki
tehnicna optimizacija

3. Hitrost strani in uporabniška izkušnja na spletni strani

Danes smo uporabniki digitalnih kanalov navajeni, da vse informacije dobimo hitro, obenem pa zahtevamo zanimivo vsebino. Če se le-ta nalaga predolgo, uporabnik hitro zapusti spletno mesto in informacije poišče drugje. Hitro zapuščanje spletnih strani močno vpliva na bounce rate oziroma stopnjo odboja, kar iskalnikom posreduje informacijo, da vsebina na strani ni zanimiva. Posledica tega je tudi ta, da spletno mesto potem ni rangirano med najboljše zadetke, hkrati pa to pove tudi, da uporabniška izkušnja ni bilja zadovoljena.

Uporabniška izkušnja oziroma user experience (UX) pa se na prvem mestu osredotoča na poglobljeno razumevanje uporabnikov, kaj potrebujejo, kaj cenijo, kakšne so njihove sposobnosti in omejitve. Gre za to, kako lahko naredimo izkušnjo obiskovalcev spletne strani čim bolj smiselno in prijetno.

4. Mobile-first (Mobile-only)

Mobile-only indeksiranje je novost, ki jo je v letošnjem letu uvedel Google. To pomeni, da indeksiranje poteka le preko Smartphone bota, poudarek pa je torej le na pregledovanju mobilne različice spletne strani. Vse več uporabnikov do spletnih strani najpogosteje dostopa preko mobilnih telefonov, zahteve po vsebini in njeni dostopnosti pa ostajajo enake, kot za tiste, ki še vedno radi surfamo po spletu kot v stari šoli – na osebnem računalniku.

5. Meta podatki in HTML naslovi

Pri tehnični optimizaciji spletne strani se osredotočamo na to, ali so metapodatki implementirani pravilno. Pravilna implementacija je povezana z njihovo dolžino – če meta podatki ne ustrezajo priporočeni dolžini, jih bo Google v najboljšem primeru skrajšal (odrezal in dodal tri pike), v najslabšem pa bo nadomestil z drugim besedilom, ki ga bo našel na strani. Meta naslov naj bo zato dolg največ 55 znakov s presledki, meta opis pa dolg med 140 in 160 znakov s presledki.

HTML naslovi ali Headingi naj označujejo samo vsebinske elemente strani, torej naslove in podnaslove, ki naj si sledijo v hierarhičnem zaporedju od H1 do H6, pri čemer je priporočljivo, da je na vsaki strani samo en H1, drugih pa je lahko več.

Spletna stran prilagojena vsem uporabnikom

V blog zapisu smo zapisali, kaj vse zajema tehnična optimizacija spletne strani. Poudariti pa velja tudi to, da poskrbite za varnost spletnih strani. Večina spletnih strani je že izdelanih po varnostnem protokolu HTTPS in imajo veljaven SSL certifikat, strani, ki pa tega ne upoštevajo, pa so v takem primeru označene za ne varne.

Poleg tega pa je koristno upoštevati tudi, da spletne strani obiskujejo tudi slepi in slabovidni. Danes obstaja mnogo certifikatov in smernic, s katerimi lahko vsak zagotovi, da je spletna stran dostopna tudi tistim s posebnimi potrebami

Če glede tehnične optimizacije ali o SEO potrebujete pomoč, nas lahko kontaktirate preko info@blam.si. Naši strokovnjaki vam z veseljem pripravijo popolnoma prilagojeno ponudbo in vam tudi svetujejo.