Kontaktirajte nas ->

SEO: kaj sploh je in zakaj je pomembna?

Avatar objavil BlaM v Tehnologija 18.11.2021

SEO (search engine optimisation) pomeni optimizacijo spletne strani za spletne iskalnike na podlagi najbolj iskanih ključnih besed. Preprosto povedano to pomeni, da s SEO lahko povečate prepoznavnost spletne strani, spletni iskalniki pa spletno stran rangirajo višje v iskalnem nizu. Višje, ko se vaša stran prikaže v rezultatih iskanja, večja je verjetnost, da bo uporabnik kliknil na povezavo.

Seo optimizacija

SEO in kako deluje?

Iskalniki, kot so Google, DuckDuck Go, Bing, za analiziranje spletnih strani uporabljajo tako imenovane iskalne algoritme, ki zbirajo informacije o drevesni strukturi spletnega mesta in katere ključne besede so uporabljene na podstraneh. S takšno analizo potem ustvarijo kazalo, v katerem so navedene informacije, v kakšnem vrstnem redu se morajo strani pojavljati v rezultatih iskanja. To pomeni, da algoritmi v iskalnem nizu prikazujejo ustrezne, verodostojne strani in uporabnikom zagotavljajo učinkovito izkušnjo iskanja. Optimizacija spletnega mesta in vsebine ob upoštevanju teh dejavnikov lahko pripomore k višjim

Seo optimizacija

SEO je sestavljena iz treh dejavnosti

On-site optimizacija

Zajema pripravo in optimizacijo vseh vsebin na spletni strani – besedil, fotografij, infografik, video vsebin, ki jih lahko spletni iskalniki prikažejo v iskalnem nizu. Pri on-site optimizaciji gre za natančne opise vaših storitev ali izdelkov (meta naslovi in meta opisi), ki zajemajo prej določene ključne besede, po katerih uporabniki po navadi iščejo podobne storitve. On-site optimizacija je obsežen proces, ki zahteva dobo vsebinsko strategijo in seveda dobrega pisca besedil.

Off-site optimizacija

Zajema vse SEO taktike, ki se izvajajo zunaj vašega spletnega mesta. Če na primer pišete blog ali besedilo, ki zajema informacije o vaših poslovnih partnerjih, se v vsebino na določene ključne besede dodajo povezave na druge spletne strani. Drug primer pridobivanja backlinkov je tudi ta, da lahko vi kot gostujoči pripravite vsebino za poslovnega partnerja, ta pa potem v zapis vstavi povezavo na vašo spletno stran. Ti signali iskalnikom in uporabnikom pomagajo pri zaznavanju vašega spletnega mesta in hkrati predstavljajo tudi enega izmed ključnih dejavnikov, s katerim gradite zaupanje in kredibilnost vaše blagovne znamke in spletne strani.

Tehnična optimizacija

Tehnični SEO je proces, pri katerem zagotavljamo, da spletna stran izpolnjuje tehnične zahteve sodobnih iskalnikov. Pri tehnični optimizaciji gre predvsem za to, da je spletna stran prilagojena tako uporabnikom osebnih računalnikov, kot uporabnikom mobilnih naprav, da na njej ni duplicirane vsebine, da se hitro nalaga, da so formati fotografij pravi. Tehnična optimizacija je torej pomembna za to, da je stran lahko dostopna uporabnikom in spletnim iskalnikom.

Koristna orodja, ki pomagajo pri SEO

Najkoristnejši SEO orodji, s katerimi lahko zagotovite optimizacijo spletnih strani sta Google Analytics in Google Search Console. Orodji sta brezplačni in ponujata natančen vpogled v analitiko vedenja uporabnikov in na kakšen način so obiskali vaše spletno mesto. V nadaljevanju bomo predstavili obe orodji in izpostavili njune ključne prednosti, vsak pravi SEO strokovnjak pa za zagotavljanje najboljše optimizacije uporablja še nekatera druga orodja.

Google Analytics

Preko Google Analytics lahko natančno spremljate od kod je uporabnik prišel na vašo spletno stran. Orodje zabeleži in prikaže, ali je uporabnik stran našel organsko, ali je kliknil na oglas in na kateri oglas, zabeleži pa tudi koliko časa je bil na spletni strani, kakšen je bounce rate, število konverzij, ponuja pa še mnoge druge podatke.

Google Search Console

GSC je brezplačno Googlovo orodje, preko katerega lahko spremljate pozicijo ključnih besed v spletnem brskalniku, ki se nahajajo na vaši spletni strani. Beleži tudi, koliko iskanj in kakšne variacije iskanj vpisujejo uporabniki v iskalnik, vedenje uporabnikov na iskalniku in organski promet.

Seo optimizacija

Analiza ključnih besed je del SEO

Kot že prej omenjeno, SEO zajema tudi raziskavo ključnih besed (keyword research). Na podlagi raziskave lahko natančno določite relevantne ključne besede in pridobite vplogled v število iskanj na mesec ter kakšne osnovne ključne besede obstajajo (long tail keyword) in na najpogosteje zastavljena vprašanja. Koristno orodje pa je tudi Google Trends, s katerim spremljate tudi iskalne trende za tematike ali ključne besede na mesečni in letni ravni.

Orodja za analizo ključnih besed, ki jih uporablja tudi naša ekipa:

  • Google Keyword Planne
  • Google Trends
  • Ubersuggest
  • AnswerThePublic
  • SEMrush Keyword Magic Tool
  • Ahrefs Keywords Explorer

Preden se spustite v svet SEO, se prepričajte, da niste pozabili na osnove. Prav tako kot na drugih področjih digitala, se tudi SEO razvija in tudi na tem področju se ves čas pojavljajo novi trendi in posodobitve.

Ker pa je izobraževanje lahko dolgotrajno, optimizacija spletni strani pa je lahko zalogaj, vam z veseljem pri tem pomaga naša ekipa. Z veseljem vam odgovorimo na vsa vprašanja v zvezi z optimizacijo spletnih strani, lahko pa vam pripravimo tudi popolnoma prilagojeno ponudbo. Pišete nam lahko na e-naslov info@blam.si